SÁIK Székhelyintézmény

Emelt szintű nyelvi képzés

Ausztriában jártunk

2015. április 19-25-ig iskolánk 37 tanulója három pedagógus vezetésével ausztriai tanulmányúton vett részt Tirol tartományában.
Már év eleje óta készültünk erre az útra. A várva várt napon reggel hat órakor indultunk útnak. Nagyon izgatottak voltunk, de ez nem szegte jókedvünket. A tizenkét órás út első állomásaként Melkben tartottunk pihenőt. A napfényes, gyönyörű időben sétáltunk az apátság belső udvarán. Itt készítettük az első fotókat.
Szálláshelyünk Weer nevű hangulatos kis osztrák településen volt. A családias fogadóban barátságosan fogadtak minket egy jellegzetes osztrák vacsorával. Az ablakokból az Alpok hófödte csúcsait láthattuk.
Hétfőn kíváncsian vártuk a programokat. Délelőtt Innsbruckban jártunk. Megtekintettük a Hofburg termeit, ahol a Habsburgok is sok időt töltöttek, majd sétáltunk a belvárosban. Délután izgatottan várakoztunk Hall in Tirol-ban az iskola előtt, hiszen akkor ismerkedhettünk meg osztrák tanárainkkal. Három csoportban játékosan tanultunk kiváló tanároktól.
Másnapi programunk az alpesi állatkert meglátogatása volt. Az Alpok jellegzetes állatait láthattuk természetes környezetükben.
Szerdán látogattunk el Schwatzba, az ezüstbányába. Kisvonattal „száguldottunk” le 800 méter mélységbe 7 perc alatt, miközben nyakunkba csöpögött a víz. Még szerencse, hogy speciális védőöltözetet kellett felvennünk. Szűk, alacsony járatokban ismerhettük meg a középkori bányászok életét. Innen pedig Hall in Tirol múzeumában láthattuk, hogyan lett Schwatz érceiből pénzérme. Itt még mi is készíthettünk magunknak emlékpénzt. Délután az iskolában játszottunk: tesióránk volt németül!
Csütörtökön Innsbruck jelképét, az Aranytetőt ismerhettük meg közelebbről, utána pedig sokat sétáltunk a városban. Közben elvarázsoltak minket az utcaművészek: az élő szobrok, a pantomimesek. A város leggyönyörűbb kastélyába is eljutottunk. A Schloss Ambrass csodás angolparkja és a reneszánsz termek igazán megérték a látogatást. Az utolsó napunkra is jutott élmény bőven. Délelőtt a Schloss Tratzbergben tettünk időutazást a középkorba. Az Inn folyó festői völgyében, egy sziklatömbön emelkedik a hatalmas, ugyanakkor varázslatosan romantikus Tratzberg, Európa legszebb késő-gótikus várkastélyainak egyike. A műemlék-épület mindmáig az Enzenberg grófok rezidenciája. Kisvonattal, a "Tratzberg Expresszel” kb. 8 perc alatt jutottunk fel a parkolótól a várkastély kapujáig.
Egy izgalmas audio-vezetés és hangjáték keretében, I. Miksa császár, a legendás Fuggerek és más történelmi nagyságok "személyesen" vezettek végig bennünket az egykori lakóhelyük ritka, értékes műremekekkel berendezett termeik hosszú során. Délután Kufsteint, a hírhedt várbörtönt „vettük” be. Az erődítmény hatalmas sziklafalra épült. Láthattuk, hol raboskodott Wesselényi Miklós, Kazinczy Ferenc, Batsányi János, Teleki Blanka. De itt tartották fogva a híres betyárt, Rózsa Sándort is. Pénteken este csoportonként plakátokat és beszámolókat készítettünk az eltelt hét eseményeiről. Szívesen maradtunk volna még. Remélem, máskor is részt vehetek ilyen csodálatos utazáson.